Persoonlijk voedingsplan op basis van uw bloedwaarden

Wij zien bloedwaarden niet als aanvulling maar als een belangrijk onderdeel om uw persoonlijk voedingsplan te kunnen maken. Zonder bloedwaarden weten wij niet welke producten beter wel/niet geadviseerd kunnen worden, welke hoeveelheden geschikt zijn en wat nodig is om uw doel te behalen. In een standaard bloedonderzoek worden bepaalde waarden niet meegenomen. Wij vinden dit een gemiste kans!

Als u gaat starten dan krijgt u direct een formulier voor het laboratoriumonderzoek mee.

Het persoonlijke dieet:
Cliënten verliezen gemiddeld 10-20 kilo in 3 maanden, zonder shake’s, pillen en maaltijdvervangers. Daarnaast zijn er in de afgelopen jaren spectaculaire resultaten behaald bij cliënten met darmproblemen en diabetes type 1 & 2.

Als we kijken naar de resultaten dan zijn wij trots! Veel van onze cliënten hebben minder of geen medicatie meer nodig voor de regulatie van de bloedsuiker, bloeddruk en/of het cholesterol. Cliënten die eerder kampten met dagelijks darmklachten voelen zich licht en bevrijd. Zij kunnen nu het huis uit zonder zich af te vragen op welk dichtstbijzijnde plek er een wc is.

Voedingsadvies op maat:
Persoonlijke begeleiding, bereikbaar via de e-mail, leerzame (eet) oefeningen in de praktijk, georganiseerde activiteiten en persoonlijke specials, kunnen er voor zorgen dat u grip op uw eetpatroon krijgt. Door hier samen mee aan de slag te gaan worden uw streefdoelen bereikt. Tijdens het traject van minstens een half jaar krijgt u méér dan alleen voedingsadvies. 

– Gewichtsverlies van 5-40 kg (hormoononbalans)
– Darmklachten (PDS:  prikkelbaar Darm Syndroom) of niet gediagnosticeerde darmklachten
– PCOS (Polycysteus Ovarium Syndroom)
– Prediabetes (voorstadia van diabetes)
– Diabetes type 2
– Schildklierproblemen
– Verhoogde cholesterolwaarden
– Hoge bloeddruk
– Slaapproblemen / slaapapneu
– Verminderd energieniveau
– Migraine

Hormoonsysteem:
Hormonen zijn onmisbaar maar kunnen uit balans raken waardoor onverklaarbare klachten kunnen ontstaan zoals: moeizaam afvallen, spijsverterings-  en stofwisselingsproblemen, schommelingen in de bloedsuiker, een verminderde weerstand, veel trek in zoet of zout en een onverzadigd gevoel na de maaltijdslaapproblemen, wisselende stemmingen, laag libido, verminderd energieniveau,  darmproblemen, uitgeput wakker worden en/of in de avonduren meer energie.

Het persoonlijke dieet helpt u uw hormonen in balans te brengen door de juiste voeding (door o.a. minder koolhydraten). Wanneer uw hormonen in balans raken valt u af en verbeterd uw gezondheid.

Hormonen zijn belangrijk voor:
– Spijsvertering en stofwisseling
– Opslag en verbruik van voedsel
– De behoefte om te bewegen
– Gedrag, stemming en emoties
– Water en vochthuishouding
– De zin in het leven
– Groei en ontwikkeling
– Het voortplantingssysteem

Insuline = een groeihormoon (bloedsuiker):
Elke keer als er koolhydraat- en of suikerrijke producten worden gegeten moet de alvleesklier hard werken om glucose vanuit het bloed naar de cellen te transporteren. Voor dit proces is het hormoon insuline nodig. Voortdurend te hoge insulineproductie leidt ertoe dat de stofwisseling wordt verstoord; het lichaam heeft moeite om vet af te breken en daardoor neemt uw gewicht toe.

Resultaten vanuit de praktijk:
Het persoonlijke dieet heeft vele spectaculaire resultaten behaald bij cliënten met diabetes type 2. Binnen enkele dagen/weken zijn er al vele cliënten gehalveerd met insuline spuiten of insuline vrij.

Verzadiging & hongergevoel:
Bepaalde hormonen zorgen ervoor dat signalen van verzadiging en hongergevoel optreden. Bij veel mensen zijn deze hormonen in onbalans. Ze blijven dooreten en raken niet verzadigd. Suiker verstoord het hongergevoel waardoor er automatisch meer wordt gegeten.

Resultaten vanuit de praktijk:
Praktijkervaring laat zien dat kleine veranderingen in het eetpatroon deze hormonen in balans kunnen brengen.

Serotonine (gelukshormoon):
Slaapproblemen of stemmingswisselingen? Ruim 90% van de serotonine productie, beter bekend als het goed-gevoel-hormoon, wordt aangemaakt en opgeslagen in de darmen. Voeding speelt een grote rol in de aanmaak van serotonine.

Resultaat vanuit de praktijk:
De  cliënten die komen met als doel het verminderen van darmproblematiek, ervaren vaak een neerslachtig en depressief gevoel. Wanneer bepaalde producten worden geëlimineerd en darmklachten verminderen/verdwijnen zien wij ook dat deze mensen lekkerder in hun vel gaan zitten.

Voeding & hormonen (stress)
We ervaren allemaal stress. Dit kan zijn omdat u een deadline moet halen, zorg draagt voor een familielid of u dreigt te laat op uw werk te komen.
In tijden van stress/nood maakt het lichaam het hormoon cortisol aan. Bij langdurige stress kan een teveel aan cortisol de stoorzender zijn van een hormonale disbalans.

Behoefte aan suikers:
Door langdurige stress wordt de stofwisseling op een laag pitje gezet. Het lichaam bespaart op deze manier energie om andere processen in het lichaam in goede banen te leiden. Stress kost het lichaam namelijk veel energie en daarnaast worden voedingsstoffen onttrokken uit het lichaam. Dit geeft het lichaam een signaal dat er voedingsstoffen nodig zijn: meer trek! Op dat moment is er vooral behoefte aan granen en suikers, ofwel de koolhydraten. De trek in koolhydraten komt doordat er weinig glucose wordt opgeslagen omdat insuline wordt onderdrukt. Het lichaam heeft dus het gevoel meer glucose nodig te hebben, hoewel er veel in het bloed aanwezig is. Een overmaat aan glucose kan leiden tot insulineresistentie, waardoor insuline minder goed werkt en er nog meer behoefte ontstaat aan koolhydraten. Gevolg: kilo’s aankomen door een hormonale disbalans.

Voorkomen:
Naast stressmanagement is beweging & voeding (leefstijl) een belangrijk aspect. Juist in situaties als stress vraagt uw lichaam om de juiste producten die u voeden en verzadigen. Voedingsmiddelen (vitaminen & mineralen) die u nodig heeft om uw lichaam in balans te brengen.

Wij kijken naar uw persoonlijke situatie en wat uw lichaam nodig heeft.

Vrijblijvende intake

Het intakegesprek is vrijblijvend. U maakt kennis met de werkwijze van Het persoonlijke dieet en samen onderzoeken we of de werkwijze bij u past.

Bloedwaarden

Door middel van een doelgerichte bloedanalyse(s) worden mogelijk gezondheidsklachten en voedselintolerantie(s) opgespoord.

Voedingsplan

Op basis van het intakegesprek en onder andere uw bloedwaarden wordt uw persoonlijk voedingsplan samengesteld.